Enkele post bekijken
Oud 15th December 2011, 12:06
jorina jorina is offline
Registered User

Ik ga akkoord met Inge. Ok, het is ergens al goed dat de slachtoffers geld krijgen. Maar geld laat niet de trauma's verdwijnen. Slachtoffers kampen hun hele leven waarschijnlijk nog met trauma's hierover. Dan gaat het alleen nog maar over de slachtoffers. Wat met de daders? Die mogen zomaar vrij rondlopen? Zijn zij dan geen gevaar voor de maatschappij? Sorry hoor, maar als je ooit iemand hebt misbruikt, en dan al zeker kinderen, dan blijf je een gevaar voor de maatschappij, ze moesten zo maar eens hervallen en nog andere kinderen misbruiken. Ik heb het gevoel dat nu de boodschap gegeven wordt: 'we geven geld om de slachtoffers wat te sussen, zodat de daders rustig met hun leven verder kunnen. Het is immers toch al enkele jaren geleden'. Eens een daad begaan, is je hele leven lang schuldig zijn. Dit geld voor alle daders die ooit eens iemand misbruikt hebben. Ook zijn de straffen nog veel te mild voor kindermisbruikers in het algemeen vind ik. Hoe lang krijgen ze soms, 5 jaar? Na zo'n misdaad: ze zouden levenslang moeten krijgen!
Met citaat antwoorden