14th December 2011, 09:50
|
Registered User
|
|
|
|
Huisvrouw dood aangetroffen in garage Amrani
Wellicht moeten speurders een link leggen tussen Amrani's dodelijke raid en de dood van een Luikse vrouw. De moeder van in de veertig was sinds gisterochtend 10 uur spoorloos en werd gisteravond dood aangetroffen in een garage waar Amrani vroeger zijn wapens opsloeg. De vrouw zou zijn poetsvrouw geweest zijn.
Heeft haar dood te maken met de zaak van zedenfeiten waarvoor hij gisterochtend naar het politiecommissariaat moest? Ze verdween volgens haar familie minstens twee uur voor de schietpartij. Mogelijk was een incident met de vrouw de 'trigger' waarom Amrani enkele uren later door het lint ging.
Bron: De Standaard
Eigen mening
Met dit bericht staat het dodental van de aanslag in Luik geloof ik op 6. Gisterenavond kwam er nog een bericht dat een peuter van 17 maanden in het ziekenhuis aan zijn verwondingen was overleden.
Ik schrok toch wel toen ik het nieuwsbericht las dat Amrani zijn huisvrouw als eerste zou hebben vermoord. In dit geval had hij zijn slachtoffer bewust gekozen, terwijl hij op de Place Saint-Lambert willekeurige slachtoffers maakte. In mijn ogen is hij nu niet meer enkel iemand die zich wil wreken op de maatschappij, maar ook een koelbloedig moordenaar.
Ik hoop dat het onderzoek zal uitwijzen of de huisvrouw effectief betrokken was bij de zaak in verband met de zedenfeiten, of dat ze gewoon ' in de weg stond ' bij het uitvoeren van Amrani's plan.
|