Enkele post bekijken
Oud 13th December 2011, 20:03
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Anesthesiste vrijgesproken

Ik kan mij zeer zeker voorstellen dat het voor Herman Rogge een enorme schok geweest is toen hij te horen kreeg dat zijn vrouw voor altijd zal leven als een plant. Als hij daar bovenop nog te horen krijgt dat dit komt door onregelmatigheden tijdens de operatie kan ik mij zeer zeker voorstellen dat hij een klacht hiervoor indient. Een anesthesiste mag nu eenmaal GEEN fouten maken. Ze zijn uiteindelijk bezig met menselevens. Zoals in het artikel al beschreven staat is de anesthesiste vrijgesproken op grond van twijfel. Natuurlijk, je bent onschuldig tot het tegendeel zwart op wit bewezen is. Ik kan zelf eigenlijk moeilijk geloven dat de anesthesiste niet opgemerkt zou hebben dat een zuurstofslang losgekomen was. Wanneer deze loskomt zou de machine normaal een melding moeten geven. In het artikel staat ook dat Herman Rogge in beroep gaat omdat experts geschreven hebben dat de coma toe te schrijven is aan een acute longembolie. Als dit zo zou zijn, dan heeft de anesthesiste een medische fout gemaakt en heeft de man het volste recht om in beroep te gaan.
Met citaat antwoorden