12th December 2011, 10:01
|
Registered User
|
|
|
|
Matongéwijk: rust weergekeerd na meer dan 200 arrestaties
Ik snap eigenlijk niet goed wat het doel is van deze rellen en vernielingen, nog minder snap ik het nut van 200 arrestaties? Op welke manier gaat dat enige inlvoed uitoefenen op wat zowel de relschoppers als de agenten willen bereiken?
Ik begrijp natuurlijk volkomen dat er mensen en/of bedrijven zijn die staken of die protesteren, dat is ook normaal gezien de huidige omstandigheden in onze 'nieuwe' maatschappij. Maar is het daarom nodig om je te laten horen door zoveel geweld te plegen? Daar bereik je enkel maar het tegengestelde mee.
Daartegenover staat natuurlijk ook de agenten die 200 mensen hebben gearresteerd. Precies of deze arrestatie brengt langdurige rust in de omgeving. Dit gaat enkel een wederkerende werking hebben, want de relschoppers worden hierdoor nog meer opgehitst om verder te doen. Bovendien moeten al deze agenten en gewerkte uren betaald worden voor bewezen diensten, inderdaad door het geld van de relschoppers!
Als deze laatste niet zo gewelddadig hadden opgetreden, werden ze nu extra bestraft! Wie laatst lacht, best lacht is een uitdrukking die hier nog wel bij te pas kan komen!
|