Enkele post bekijken
Oud 11th December 2011, 01:56
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User

Anesthesiste vrijuit voor coma na kijkoperatie /

10 december 2011/Auteur: pdv
GERAARDSBERGEN - Een anesthesiste van het Algemeen Stedelijk Ziekenhuis van Geraardsbergen heeft niet geblunderd tijdens een schouderoperatie waardoor haar patiënte in een onomkeerbare coma raakte. De strafrechter in Oudenaarde heeft de arts vrijgesproken op grond van twijfel.
Tien jaar geleden onderging de toen 45-jarige Renate Stroobant een kijkoperatie aan de schouder. Sindsdien leeft ze als een plant. Toen haar man, Herman Rogge, te horen kreeg dat tijdens de operatie onregelmatigheden waren gebeurd die verzwegen werden, diende hij een klacht in.

Tegenstrijdige expertverslagen vormen de basis voor de vrijspraak. Volgens de wetsgeneesheer had de anesthesiste niet opgemerkt dat een zuurstofslang was losgekomen, maar de experts van de verdediging schrijven de coma toe aan een acute longembolie. Echtgenoot Herman Rogge gaat in beroep.

bron:
http://www.nieuwsblad.be/article/de...cleid=GUD3JF6C2

Eigen mening:
Ik kan hier zeker niet zeggen of de schuld echt is of niet. Maar ik kan alleen maar zeggen dat ik er van schrok dat de operatie al 10 jaar geleden gebeurd was. Al die tijd is er dus een onzekerheid geweest voor die man die nu zijn vrouw verzorgt. En nu nog weet hij niet wat er juist gebeurd is. Volgens mij is het heel moeilijk om tegen de ‘medische’ wereld een proces te spannen. Je weet niet hoe machtig deze mensen zijn. Ik denk dat ik ook zou willen weten wat er juist gebeurd was om alles te kunnen verwerken.
Met citaat antwoorden