Enkele post bekijken
Oud 9th December 2011, 22:10
willem.van.huffel willem.van.huffel is offline
Registered User

Na wat reacties gelezen te hebben, zijn er wel goede argumenten gegeven. Ik wilde alleen maar zeggen bij het artikel dat we moeten oppassen met het terughalen van uitgestorven dieren. Het kan onvoorziene omstandigheden met zich meebrengen. Bij mijn weten is er nog nooit een diersoort dat volledig was uitgestorven teruggebracht van de 'dood' vandaar dat we moeten oppassen/opletten. Ik zeg natuurlijk niet dat het dier wild en gevaarlijk kan worden, maar er zijn altijd wel onvoorziene gevolgen bij nieuwe projecten die tot grotere gevolgen kunnen uitdraaien. Ongelukken schuilen in kleine hoekjes (of zoiets in die aard).

Wat ik bedoelde met 'god spelen' is dat we tot nu toe nog niet zo'n grote rol uitoefenden. Dit kan op verschillende manieren worden opgevat en iedereen heeft daar zijn mening over dat we een grote rol hebben of niet. Uitgestorven dieren terughalen is dan een mijlpaal in de geschiedenis van genetica, maar we moeten niet ineens honderden diersoorten terughalen om ze dan te gebruiken als proefkonijnen. Dat verdienen die wezentjes niet. Als ze toch moeten gebruikt worden als proefkonijn voor iets dan moet het wel een goede reden hebben, zoals immuniteit voor bepaalde ziektes, dat veel effect heeft op de tijd waarin we nu leven.

Commerciële bedrijven zullen waarschijnlijk er wel winst inzien om ik weet niet wat te doen met die dieren. Dat verdienen die dieren ook niet. Je mag zeggen wat je wilt over eerlijke wetenschap voor het goede doel, giganten in de commerciële wereld vandaag de dag zullen er toch iets stoms mee doen.

Bepaalde mensen doen alsof ik er volledig tegen ben, integendeel zelfs ik zeg doe het maar. Het kan inderdaad veel goede dingen opleveren op verscheidene vlakken, maar dit soort acties gaan altijd gepaard met stommiteiten die vroeg of laat gebeuren.
Dit alles is mijn mening en ik wil enkel een paar dingen hierover verduidelijken. Je moet dit niet geloven en ik respecteer iedereen met zijn of haar mening hier.
It is amazing just how deep the principle of war is rooted in human nature. My archives contain war stories that are thousands of years old. Although the strategies have evolved, the motives seem to remain the same. Greed, envy, power and possessions always play a central role ...
(anno 2070 producers, E.V.E.)
Met citaat antwoorden