9th December 2011, 20:31
|
Registered User
|
|
|
|
Oké hier heb ik het uiteindelijk dan gevonden! Inderdaad Meneer Staes ik had het artikel gepost onder een foute rubriek en dan nog eens te laat gepost want het bleek al op het forum te staan. Ik kijk altijd na of het artikel er al op staat of niet, maar doordat ik onder een foute rubriek ben gaan kijken ben ik de mist in gegaan! Hiervoor mijn excuses en ook aan diegenen die verward waren hierdoor!
Nu goed, zoals Joëlle zegt vind ik de walvisjacht ook schandalig. Met daar nog eens bovenop dat het geld uit de rampenfondsen daarvoor gebruikt word. In plaats van het geld te gebruiken voor de samenleving of om de welvaart te verhogen gaan ze dat geld gebruiken om op walvissen te jagen. Ongelooflijk! Tegelijkertijd vind ik dat men het respect- voor de mensen die geld doneerde - geschonden wordt. Mensen willen geld spenderen om de heropbouw en de welvaart te verhogen van het land, en hier wordt min of meer uiteindelijk misbruik van gemaakt. Moeten we ook niet inderdaad het milieu gaan beschermen. Er sterven de dag van vandaag vele diersoorten uit en wie weet spreekt men binnen enkele decennia ook al niet meer van de walvissen. Ik vind dat Japan toch even moet stilstaan met wat ze eigenlijk allemaal bezig zijn. Eigenlijk heeft dit onderwerp geen discussie nodig. Ik denk dat iedereen wel beseft wat het belang is van het milieu en dat Japan in dit opzicht de foute weg is ingeslagen!
|