Enkele post bekijken
Oud 9th December 2011, 13:35
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User

Ik volg ook de mening van Noël en Jens! Als je moest weten hoeveel dingen uit onze welvaartsmaatschappij uitgevonden zijn terwijl men eigenlijk iets anders zocht... Hier wil ik maar mee zeggen dat je nooit weet wat je kan leren uit dergelijke situaties. Je leert alleszins meer dan wanneer je helemaal niets doet. We willen allemaal medicijnen tegen onze ziektes, maar we willen niet dat dit ten koste gaat van de natuur. We willen allemaal een wereld van vrede, maar we willen het wel steeds beter en beter hebben (waar anderen dan weer voor moeten opdraaien).

We willen allemaal geen ethische grenzen overschrijden maar dan nodig ik iedereen uit om zijn iPod, iPhone of gewone gsm of computer weg te gooien en nooit meer opnieuw te kopen: iedereen weet even goed dat hier bloed aan hangt. Dit geldt trouwens ook voor dure gouden ringen, halskettingen, diamanten oorbelletjes, ... Zelfs de kleren die je draagt en het speelgoed waar je als kind mee speelde. Ik zie niet in waarom het klonen van een mammoet niet getolereerd kan worden, en al het vorige wel, want daar doet niemand wat aan -(omdat we het nodig hebben?)-.
Met citaat antwoorden