Enkele post bekijken
Oud 9th December 2011, 01:53
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User

Hier heerst blijkbaar veel respect als ik alle reacties lees.

Ik ben persoonlijk voor. Ik snap niet goed dat sommige mensen het nut niet inzien van dit project. Denk alleen al maar aan wat we allemaal kunnen leren over de evolutietheorie, de geschiedenis van het klimaat, genetica etc. Men gaat hier geen mammoet klonen om een mammoet te klonen. Nutteloze onderzoeken worden niet zo snel gefinancierd door serieuze instellingen (wel door bedrijven met het oog op winst). Dit zou een ongelooflijke stap voorwaarts zijn in de wetenschap van de genetica en ik denk dat we hier een zeer stevig fundament leggen om een grondiger inzicht te krijgen in de evolutie van de planeet.

Verder denk houdt het geen steek dat het dier raar gaat reageren op dingen die het niet kent. Het dier dat geboren zal worden heeft geen herinneringen die 10000 jaar oud zijn ofzo. Het wordt geboren als een normale olifant en het zal zelfs niet weten dat het ooit uitgestorven is geweest. Ik denk dat je het verward met een gevonden exemplaar terug tot leven brengen (Frankenstein?), wat natuurlijk fictie is.

Wat voor mogelijke gevaren kan het trouwens meebrengen? Zal het beest uitbreken en de onderzoekers verscheuren? Ik betwijfel het ten zeerste, omdat we niet leven in een Hollywoodfilm natuurlijk.

Tot slot vind ik het ook geen argument om te zeggen dat we voor god gaan spelen. Die grens hebben we al lang overschreden. Ik vind het persoonlijk beter om met wetenschap leven te creëren (klonen), dan het te vernietigen (wapens en atoombommen). Met alle respect voor de andere meningen, uiteraard.
Met citaat antwoorden