Enkele post bekijken
  #3  
Oud 8th December 2011, 19:52
Charlotte Cooreman Charlotte Cooreman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 91
Ik ben het helemaal eens met Sabrina en Stijn.
Ik vind het schitterend dat de VLK de samenleving oproept om niet langer in het bijzijn van kinderen te roken. Kinderen kiezen er namelijk niet zelf voor om in het bijzijn van rokende ouders te vertoeven. Ik vind dat je als ouder van weinig respect getuigt als je rookt in het bijzijn van je kind en ja, in dit opzicht vind ik roken in het bijzijn van kinderen een lichte vorm van kindermishandeling. Het is toch maar een kleine moeite om als rokende ouder naar buiten te gaan en daar te roken?! Tenslotte koos jij ervoor om te roken en je gezondheid te schaden, maar niet je kind!

Ook vind ik het goed dat men roken in het bijzijn van kinderen bij wet wil verbieden. Het is wel goed dat men dit niet wil doen door middel van sancties maar gewoon om mensen bewust te maken van de gevaren die hieraan verbonden zijn voor het kind. Als men ouders die roken in het bijzijn van kinderen voor de rechtbank zou slepen zou dit volgens mij maar tijdelijk of zelfs het tegengestelde effect hebben. Maar als men erin kan slagen om ouders vanbinnen te raken met de gevaren die hieraan verbonden zijn, kan men volgens mij ver komen en op deze manier kan men volgens mij veel ouders aanzetten om dit niet langer te doen.
Met citaat antwoorden