8th December 2011, 19:58
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door jens.rymen
Ik wil niet hard overkomen, zeker niet. Maar dit soort uitspraak vind ik enorm ondoordacht. Wetenschap kost inderdaad veel geld, maar waarom leven wij op dit moment in zo'n luxueuze en welvarende maatschappij? Onrechtstreeks zijn dit gevolgen van duizend gevoerde onderzoeken.
|
Jens, met alle respect, maar ben je nu niet appelen met peren aan het vergelijken? Hoe kan je een mammoet klonen nu vergelijken met onze welvarende maatschappij? Het is net heel egoīstisch van onze luxueuze maatschappij om zo'n onderzoek uit te voeren. Ook vind ik jouw uitspraak over 'het klonen van organen' een beetje te voorbarig. Ik kan erin komen dat dāt een prachtig idee zou zijn, maar moeten we daarom eerst een hele mammoet gaan klonen? Kunnen we dan niet beter meteen testen gaan doen op de organen zelf? Ik wil nog even verduidelijken dat ik het wel belangrijk vind dat we blijven investeren in de wetenschap, want zonder wetenschap zouden we nu nog steeds in de prehistorie leven (en deze opmerking past perfect bij het onderwerp ), maar we moeten ons niet bezighouden met zulke zaken. We weten dat ze uitgestorven zijn door de klimaatsverandering. Uit de botten die zijn teruggevonden, hebben archeologen en wetenschappers al enorm veel informatie kunnen halen, moeten we deze dieren dan echt nog gaan klonen? Deze dieren zouden echt niet terug kunnen overleven, want ze zijn, zoals Jasmien zegt, uitgestorven voor een reden.
Ik denk dat we al enorm veel kunnen leren van de olifant, die wel nog in leven is. De mammoet en de olifant hebben een gemeenschappelijke voorouder en daardoor kunnen we enorm veel te weten komen over de mammoet. Het is dan toch totaal niet nodig om dit dier nog eens te gaan klonen?
Tegenreacties zijn altijd welkom, want ik ben zeker van mijn stuk en ik zal mijn standpunt blijven verdedigen. ;-) P.S. Ik heb wel respect voor de andere meningen, maar daarom moet ik het er nog niet mee eens zijn.
|