Enkele post bekijken
  #4  
Oud 8th December 2011, 12:59
Charissa Charissa is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 110
Omdat Linde niet echt begrijpt waarom ik het niet raar vind dat pestgedrag zich ook buiten de schoolmuren vertoont, vind ik dat mijn opmerking nog wat verantwoording nodig heeft. Pesten is natuurlijk een negatieve zaak, maar het is niet onvermijdelijk. De jeugd is hard voor elkaar, overal waar kinderen of jongeren samenkomen om te communiceren, is er een aanleiding tot pestgedrag. Het internet biedt de jeugd nog meer de gelegenheid om te pesten. Het is een gemakkelijke bron om, al dan niet anoniem, andere kinderen te kwetsen en dit gebeurt ook steeds vaker.
De oorzaken van dat pestgedrag kunnen erg uiteenlopend zijn. Net zoals de gevolgen. Iedereen reageert anders en spijtig genoeg kan de uitwerking soms fataal zijn.
Maar ook Jorien heeft gelijk. De school kan het probleem natuurlijk niet helemaal oplossen, dus de schuld mag niet afgeschoven worden op de leerkrachten en de directie. Toch kan een school enkele initiatieven nemen om pestgedrag tegen te gaan. Wat er buiten school gebeurt, kunnen we niet controleren. Maar als we de leerlingen al kunnen bijbrengen dat pesten absoluut niet kan en hen doen inzien hoe kwetsend het kan zijn, staan we toch al een hele stap verder.
Met citaat antwoorden