8th December 2011, 13:52
|
Registered User
|
|
|
|
Ik kan me helemaal vinden in de mening van Noël.
Ik, als biologie student, vind het enorm interessant om zo'n kloon te overwegen. Je moet je eens inbeelden wat er al dan niet ontdekt kan worden, niet enkel op biologisch vlak.
Jasmien spreekt hier over, en ik citeer: "Het is misschien hard om te zeggen, maar dit vind ik echt belachelijk! Ik vind het absoluut niet verantwoord om zoveel geld te steken in het klonen van een uitgestorven diersoort."
Ik wil niet hard overkomen, zeker niet. Maar dit soort uitspraak vind ik enorm ondoordacht. Wetenschap kost inderdaad veel geld, maar waarom leven wij op dit moment in zo'n luxueuze en welvarende maatschappij? Onrechtstreeks zijn dit gevolgen van duizend gevoerde onderzoeken.
Zoals hierboven al vermeld kost wetenschap inderdaad veel geld, en ja het kan voorvallen dat er niet veel ontdekt wordt. Het doel van wetenschappelijke experimenten is natuurlijk dingen ontdekken, soms valt dit tegen. Maar daarom is het nog geen geldverspilling.
Als alles al geweten was, moest er inderdaad niet zoveel geld gaan naar al deze onderzoeken. Dit is nu niet het geval en daarom vind ik persoonlijk dat er nog wel geld geïnvesteerd mag worden in dit soort onderzoeken.
Je moet je voorstellen welke ontdekkingen er kunnen gedaan worden op genetisch vlak. Ook zal de kennis in verband met klonen nog beter worden, stel je voor dat het in de toekomst organen gekloond kunnen worden. De gevolgen voor orgaantransplantaties zou enorm zijn. Niet meer wachten op een geschikt orgaan.
Het kan zijn dat jullie vinden dat hierin overdrijf, maar dit is nu eenmaal mijn mening. Als het van mij zou afhangen krijgen de onderzoekers een JA, kloon dat beest!
|