7th December 2011, 18:12
|
Registered User
|
|
|
|
Dit gaat er nu toch echt wel zwaar over. Ik vind het zelfs erg op 2 vlakken. Eerst en vooral gebruik je het geld uit fondsen voor de heropbouw na de verwoestende tsunami, wel degelijk voor de heropbouw. Ik geloof nooit dat ze geen geld meer nodig hebben om sommige huizen en straten terug her op te bouwen. Mensen hebben massaal geld gestort om de slachtoffers van de tsunami verder te helpen, niet om het geld zomaar uit te geven aan iets anders. Het ergste is nog dat dat 'iets anders' dan nog gaat over de walvisjacht. Geld geven zodat ze hun boten kunnen beschermen? Komaan seg, dat ze gewoon stoppen met de walvisjacht. Zelf zou ik het wel niet doen, maar ik begrijp perfect waarom er activisten zijn die de schepen voor de walvisjacht aanvallen. 1000 dieren per jaar is verschrikkelijk veel, en dat allemaal voor de wetenschap. Het is goed dat ze in Japan beweren dat ze het geld uit de tsunamifondsen niet gebruikt hebben, maar het is maar te hopen dat dit de waarheid is ook. Ook vind ik het niet goed dat ze in Japan de walvisjacht willen promoten. Zelf ben ik daar radicaal tegen.
|