Enkele post bekijken
Oud 7th December 2011, 00:50
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User

Ik denk dat hier wat hard gereageerd wordt op typische en normale oppositiepraat. Het is die mensen hun werk nu eenmaal om alles wat de regering doet, tegen te werken. Dat is altijd al zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Het mooiste is zelfs dat een partij die in de oppositie zit, maatregelen slecht vindt die ze zelf in een vorige legislatuur hebben goedgekeurd. Dit is in het verleden al gebeurd en zo zit de politiek nu eenmaal in elkaar.

De hervormingen zullen er trouwens komen. Na 400+ dagen te hebben onderhandeld over die staatshervorming moeten ze die wel doorvoeren. Als de regering dat niet doet, dan denk ik dat de N-VA de volgende verkiezingen zowat 99% van de stemmen haalt. De partijen weten dat zelf ook en ze beseffen maar al te goed dat ze dit moeten doen. Zelfs het op de lange baan schuiven is deze keer geen optie volgens mij.

Verder snap ik wat Noël wil zeggen over die Latijnse uitspraak van Beke. Latijn is een mooie taal en ze komt mooi over, maar daar gaat het nu niet over. Het was duidelijk een persoonlijke aanval op De Wever en het kwam bij mij over als natrappen. Het was gewoon niet nodig om dit te doen. Volgens mij steekt het bij N-VA al genoeg dat ze niet in de regering zitten (of misschien juist niet?) en dit soort kinderachtig gedoe vind ik dan ook jammer.

Verder weet ik niet of het afschaffen van die staatssecretarissen echt een oplossing zou bieden. Het verhoogt alleen maar de druk op de bestaande kabinetten, waardoor die zouden moeten uitbreiden. Ik denk dat dat een beetje muggenzifterij is. We doen het trouwens met één minister minder nu.

Ik vraag me verder af wat de regering Di Rupo I nog zal kunnen presteren. Ze heeft namelijk al bijna een halve legislatuur besteed aan het voorspel. Het echte werk begint vanaf deze zaterdag, wanneer ze het vertrouwen van de Kamer krijgt. Als ze het natuurlijk nog als Di Rupo I uitzingt tot aan de volgende verkiezingen, want 540 dagen onderhandelen laat zijn sporen toch na denk ik.

Als laatste wil ik nog zeggen dat ik het met één ding akkoord moet zijn met Bart De Wever. Het is een doodzonde dat de regering maar 49% van de Vlaamse stemmen met zich meedraagt. Dat werkt natuurlijk alleen maar in het voordeel van N-VA. Men had er misschien toch die groenen moeten bijnemen.
Met citaat antwoorden