Enkele post bekijken
  #2  
Oud 6th December 2011, 23:05
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Ranst
Posts: 101
Pesten! Het blijft een groot probleem in vele scholen, dat is duidelijk. Maar dit alles speelt zich niet alleen af bij leerlingen en scholen, ook vele volwassen worden gepest en pesten elkaar. Ik vind het zeer goed dat dit artikel werd gepost. Het is namelijk heel relevant doordat we later zelf oog in oog komen te staan met pestgedrag en pesten in het algemeen. Echte effectieve oplossingen vinden is zeer moeilijk. Gelukkig word er de dag van vandaag al veel tegen pesten gedaan, maar jammer genoeg blijft pesten toch stagneren of zelfs stijgen. Enerzijds bevestigt dit artikel het vorige nogmaals, anderzijds zie je dus hier een groot nadeel aan facebook, msn en nog veel van die andere soort zaken.

Vaak denk ik bij mezelf: Waarom kan iedereen gewoon niet normaal doen en genieten van het leven zonder dat van de anderen te vernielen op de een of andere manier? (niet enkel pesten hoort hier thuis) De mentaliteit van tegenwoordig is niet meer wat ze geweest is zegt mijn vader altijd en ik kan hem daar best in volgen. Pesten moet volgens mij bij de bron aangepakt worden en dit ligt dan vooral bij de ouders van pestende jongeren. Opvoeden van kinderen moet dringend aangepakt worden de dag van vandaag. Pestgedrag moet zwaar bestraft worden zodat het 'iemand gaan pesten' angst oplevert en het verdwijnt door de zware straffen die er aan verbonden zijn. Wat betreft het opvoeden kunnen wij als leerkracht al een kleine bijdrage leveren aan de juiste vorming en opvoeding van jongeren. Wij kunnen met andere woorden er al een beetje voor zorgen dat pesten vermindert. Werk hier aan jongens!
Met citaat antwoorden