Onderwerp: Word eens volwassen
Enkele post bekijken
Oud 5th December 2011, 00:14
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User

Ik heb geen haat tegen de vakbonden. Zij doen hun ding: dat is opkomen voor hun eigen belangen. We kunnen er niet onderuit dat de vakbonden van vandaag steeds minder en minder uit jongeren bestaan.

Ik voel mezelf geen fabrieksbaas uit Daens, als ik verdedig dat er langer gewerkt zal moeten worden. Ik denk dat er inderdaad nood is aan het langer werken. Ik denk niet dat we bang moeten zijn dat ooit het wettelijke pensioen ooit ook verhoogd zal worden. Dat kan toch ook gewoon niet anders? Al had er geen financiële crisis geweest: om de kosten van de vergrijzing e.d. te drukken is langer werken nodig, dat lag in 2007 al op tafel. Het klopt wel dat de bedrijven zich daar aan moeten aanpassen. Ik voel me eerder een arbeider uit Daens: die op toch voor zijn eigen belang durft op te komen. Onze toekomst moet veiliggesteld worden. De toekomst van onze kinderen en de kinderen die daarna komen. Ik zou het niet aandurven om hen uit te leggen dat het onze schuld is dat er gewerkt moet worden, tot ze er bij neervallen. Ik weet niet wat de vakbonden verwacht hadden van het akkoord, maar ik denk dat dit het beste akkoord is dat mogelijk was. Trouwens, heel wat mensen zeggen: al bij al vallen de maatregelen nog goed mee. Kijk gerust naar onze buurlanden, waar de wettelijke pensioenleeftijd al omhoog gaat en er nog meer gesaneerd moet worden.
Met citaat antwoorden