Enkele post bekijken
  #5  
Oud 4th December 2011, 22:14
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 116
Citaat:
Orgineel gepost door jesse.stofmeel
Kritiek

Toch is er ook heel wat kritiek van andere wetenschappers, die stellen dat de onderzoeksgroep te klein was om de resultaten serieus te nemen.

Vruchtbaarheidsexpert Allan Pacey van de University of Sheffield: "Het verband tussen voeding en vruchtbaarheid is een belangrijk onderzoeksveld, maar deze studie moet herhaald worden bij een grotere groep patiënten om echte conclusies te kunnen trekken."

Het is al langer geweten dat de vruchtbaarheid van een vrouw door een aantal factoren beïnvloed wordt, zoals haar leeftijd, gewicht en alcohol- en rookgedrag. Ook stress en teveel koffie verminderen de kansen op een zwangerschap. (lbs)


Bron: www.hln.be


Onvruchtbaarheid bestrijden met een simpel en goedkoop pilletje? Toen ik de titel van dit artikel las, leek het me al te mooi om waar te zijn. En inderdaad, tijdens het lezen van dit artikel plaatste ik toch enkele vraagtekens bij deze bewering. Ik kan me enkel maar aansluiten bij de wetenschappers die kritiek geven. De groep van geteste vrouwen lijkt mij ook te klein om echt te spreken van een 'doorbraak'. De test herhalen op een grotere groep vrouwen lijkt mij wel een goed idee. Hopelijk is het resultaat dan ook zo positief.

Jesse, net als Evelien Van Lieshout vind ik jouw reactie echt misplaatst. Oké, zeven miljard is echt te veel, maar dit is nog geen reden om koppels met vruchtbaarheidsproblemen geen hulp te bieden.
Met citaat antwoorden