Enkele post bekijken
  #4  
Oud 4th December 2011, 15:56
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Boechout
Posts: 175
Volgens mij is het niet zo moeilijk om enkele mogelijke oorzaken te vinden waarom discotheken moeten sluiten. Zelf woon ik niet zo ver verwijderd van een bekende Lierse danstempel. De muziek (lees: het lawaai) is van kilometers ver te horen. Onlangs waagde ik nog een stapje in de wereld toen ik werd meegetroond naar een Antwerpse dancing. Ik had verwacht mij die avond wat te gaan amuseren, maar aanvankelijk was niets minder waar.
Een kort verslagje van die avond? Het begon al bij de inkom. Je bent nog niet binnen, of het heeft al geld gekost. Waarom? Dat mag Joost weten. Het blijft voor mij een raadsel waarom iemand inkomgeld moet betalen bij het betreden van een discotheek. De onkosten worden toch al verrekend in hun drankjes die ze verkopen? In ieder geval, daar stonden we dan. Ik leg de nadruk op "stonden" want niemand leek ook maar een centimeter naar links of rechts te bewegen. Het leek wel een wassenbeeldenmuseum.
De muziek stond loeihard. Een gesprek voeren was dus onmogelijk. Niet dat je daar je levensloop wil gaan vertellen of zware discussies wil gaan voeren, maar een gezellige babbel hoort toch wel bij het uitgaan. Dat dacht ik althans. Niet dus.
Na een uurtje hielden wij het voor bekeken en zijn we naar een wijnbar verhuisd, waar we ons nog tot in de vroege uurtjes geamuseerd hebben.
Ik kwam tot de slotsom dat uitgaan in een discotheek nog maar weinig om het lijf heeft (voor de meisjes letterlijk). Loeiharde muziek, torenhoge prijzen, maar plezier maken??? Om nog maar te zwijgen over het druggebruik (waarover natuurlijk in alle talen gezwegen wordt, maar wat anderzijds een publiek geheim is)...
Ik zeg niet dat we terug moeten naar de tijd van (gemaskerde) bals, hoepeljurken en balboekjes, maar ik denk toch dat discotheekuitbaters eens goed moeten beginnen nadenken.
Met citaat antwoorden