Enkele post bekijken
Oud 3rd December 2011, 19:04
jorina jorina is offline
Registered User

Ik denk dat er veel mensen zijn die op dit moment nog geen eens half zo goed beseffen wat voor kwaad de uiteenvalling van de eurozone betekent. Als je daar niet mee bezig bent, dan weet je ook niet wat voor impact dat heeft, maar als je dan een artikel leest zoals dit, gaan er veel mensen van hun stoel vallen denk ik. Dan pas sta je echt stil bij de impact van de eurozone. 10 % vind ik zelf echt gigantisch veel. Er is zoveel moeite gedaan vroeger om in de meeste euro-landen met dezelfde munt te werken. De euro is er gekomen, voor de meesten was het moeilijk om om te rekenen maar stilletjes aan lukte het bij iedereen wel om te rekenen met de euro. Als we nu terug in Belgische frank gaan moeten betalen, dan wordt bijna iedereen zot. Dan moet je telkens weer terug gaan rekenen. Dit is dan nog maar een heel klein probleem als de eurozone zou uiteen vallen. Dat is dan nog een probleem waar je nog wel aan kan werken, je moet gewoon wat meer rekenen in de winkels dan normaal, maar de Belgische economie die krimpt met 10%, dat is pas echt een probleem. Er gaan werklozen vallen, je geld wordt minder waard,... Dat is wel een heel slecht vooruitzicht dan. Ik hoop dat ze voldoende oplossingen gaan vinden en er alles aan gaan doen om de euro te behouden. De euro laten vallen gaat alleen maar negatieve gevolgen hebben, zoals in het artikel ook wordt aangegeven.
Met citaat antwoorden