Enkele post bekijken
Oud 2nd December 2011, 21:05
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User

In één van de filmpjes die ik heb bekeken op de site, zei een vrouw dat ze er rustig van werd en dat ze in een soort van trance geraakte. Dit zal de rede zijn van het gebruik. Deze drug heeft ernstige gevolgen, maar we mogen niet vergeten dat ook de andere drugs ernstige gevolgen hebben. Ik kan me bij dit artikel de vraag stellen: "Waarom doen mensen zoiets, waarom nemen ze nu die drug in, want je huid rot ervan weg!?" Als we even verder gaan nadenken, is het wel duidelijk waarom. Vaak gaat het hier om mensen die het leven niet meer zien zitten en die een zwaar leven moeten leiden. Deze mensen grijpen naar drugs om zich te kunnen afzonderen van de realiteit. De mensen in Polen, Rusland etc. die weinig geld hebben, kunnen zich een drug zoals bv. cocaïne niet veroorloven, trouwens, waar zouden ze het halen? Daarom grijpen ze terug op zo'n goedkoop middel dat ook een rustgevend/trance effect heeft.

Ik praat het niet goed dat mensen drugs gebruiken, maar vaak gebruiken ze het om een rede. Is het niet om stoer te doen, dan is het wel omdat ze zo zwaar in de problemen zitten, dat ze drugs als enige uitweg zien. Je problemen ontlopen door drugs te gebruiken, is een makkelijke oplossing, maar niet iedereen kan zo sterk zijn als jou en mij. We mogen de drugproblematiek niet vanuit één opzicht -het onze- bekijken, we moeten breder gaan en we moeten achterhalen waarom mensen naar zo'n producten grijpen. Deze mensen moeten behandeld en genezen worden, en ze mogen zeker niet bekeken worden als 'een stuk uitschot'.
Met citaat antwoorden