Enkele post bekijken
Oud 1st December 2011, 21:24
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User

Ik ga niet helemaal akkoord met de reactie van Francesco. Liefde is inderdaad de belangrijkste factor in een relatie, maar ik vind toch ook dat we de seksualiteit niet aan de kant mogen schuiven. Hoe je het ook draait of keert, ook dàt element is wel degelijk belangrijk in een relatie. Seks gaat niet enkel over het puur lichamelijke, maar ook over intimiteit, dat vooral vind ik. In een relatie is deze intimiteit zeer belangrijk. Zoals Corina in de tekst ook aanhaalt, is het gemis aan die intimiteit het zwaarst. Liefde is volgens u iets anders dan seks, maar bij mij horen deze twee begrippen samen. Bij een liefdesrelatie hoort dat nu eenmaal. Ik vind het verkeerd dat mensen zomaar seks zouden kunnen hebben zonder liefde, dat kan er bij mij niet in.

Ik zou zelf enorm schrikken als mijn date moest zeggen dat hij besmet is met HIV. Ik wil later namelijk kinderen krijgen en dat zit er niet in wanneer je een relatie begint met iemand met HIV. Ik zou deze man niet vreemd of met een ziek gezicht aankijken, maar ik geef eerlijk toe dat ik er geen relatie mee zou willen beginnen. Ik zou mijn kinderwens voor een groot deel moeten opbergen, en dat zou ik nooit kunnen.
Met citaat antwoorden