Enkele post bekijken
Oud 1st December 2011, 21:21
Noël Van Thielen Noël Van Thielen is offline
Registered User

Mooie reactie Evelien!

Ik bedoel dat het merendeel van de mensen in onze huidige samenleving liever geniet i.p.v. eens stil te staan bij het leven en bij belangrijke dingen. Het gaat te veel om het plezier maken.
Ik wil helemaal niet bedoelen dat ontspannen niet mag of kan, integendeel!
Maar toch niet door naar zulke programma’s te kijken? Daar heb je toch niets aan?

Je moet de knop wel eens op nul zetten, anders wordt ons drukke leven ondraaglijk, daarin heb je gelijk! Ik wil gewoon bijbrengen dat dit op betere manieren kan!
Je beslist dit natuurlijk zelf. Ik ga graag een toertje lopen als ontspanning, en jij kijkt naar superfans. Geen probleem.

Maar jij denkt er over na! En dat vind ik positief! Maar niet iedereen denkt er over na!
Toen ik gisteren al die reacties (jij hebt ze ongetwijfeld ook gelezen) op Facebook las, dacht ik: is er iemand van al deze jonge personen die eens goed nadenkt over dit programma?
Het was echt frustrerend om te lezen hoe de mensen uit het programma werden uitgelachen.

De jongeren zouden volgens mij beter naar een serieus programma kijken, om echt in te zien welke problemen er op dit ogenblik gaande zijn in ons land en in de wereld. Bijvoorbeeld eens elke dag naar 'Het Journaal' kijken of dergelijke? Hierbij krijgen ze een betere kijk op de huidige situaties en dit kan ook als ontspanning werken!
De jongeren van tegenwoordig komen te weinig in contact met dingen die aansporen tot denken! Dingen die tot inzicht of besef doen komen..

Ik wil gewoon dat de jeugd iets afweet van de huidige problemen en er allen mee aanwerken i.p.v. steeds met de gedachte van ''het zal wel goed komen” rond te lopen en eventueel nog kritiek te geven, zonder echt besef te hebben van de gaande zaken!

Hierbij is dit stukje uit de tekst zeer belangrijk:

De sensatiedrang waarop het betreffende programma drijft overschrijdt duidelijk een ethische grens, voor zover het net die kwetsbare groepen etaleert en ridiculiseert. Vooral de gedachte dat dergelijke programma's massaal bekeken worden door jongeren die zelf volop in een groeiproces en ontwikkeling van morele oordeelsvorming verkeren, geeft te denken.
Met citaat antwoorden