Enkele post bekijken
Oud 1st December 2011, 20:39
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User

Ik begrijp de meningen, maar ik zou graag toch nog willen reageren op Noël. Ik begrijp jou niet wanneer je spreekt over, en ik citeer "Jammer dat bij het merendeel van de mensen het eerder gaat om steeds onze tijd in iets ‘leuk’ te steken dan in iets nuttig." Wat bedoel je daar nu mee? Moeten we onze tijd dan altijd benutten door naar National Geographic te kijken? Of onze tijd benutten door naar een of andere reportage van Canvas te kijken? Af en toe zijn deze 'nuttige' programma's zeker wel goed en het is een must dat we er zeker eens naar kijken, maar waarom zouden we niet naar pure 'lege' programma's mogen kijken? Even de knop op nul zetten en je volledig ontspannen. Ik zou als een echt stresskonijn zonder humor door het leven gaan, mocht ik me altijd en alleen maar bezig houden met nuttige dingen.

Vele kijkers van dit programma lachen deze mensen uit, en dat is zeker niet correct, maar langs de andere kant toont dit programma ook wel wat maatschappelijke problemen. We staan er nooit bij stil hoe zwaar iemand geobsedeerd kan zijn van iets of iemand. Dit programma toont aan dat er wel degelijk vele mensen geobsedeerd zijn van een persoon. Deze mensen zijn als het ware 'verslaafd' en ze geraken er niet van af. Ik hoop dat, wanneer deze mensen het programma zelf bekijken, ze misschien beseffen hoe ze bezig zijn en dat het eigenlijk zo niet verder kan. Wanneer ze geconfronteerd worden met zichzelf, kan dit besef misschien doordringen en kunnen ze ook hulp gaan zoeken. Dit is natuurlijk niet zeker, maar het kan altijd.

Ik geef toe dat ik, wanneer ik naar dit programma kijk, medelijden heb met deze mensen. Langs de andere kant is het ook mooi om te zien hoe iemand gelukkig kan worden door naar zijn/haar idool te gaan kijken. Het is niet dat ik het programma echt volg, laten we daar duidelijk over zijn, maar af en toe hou ik wel van zulke ‘lege’ programma’s. Ik geef nu ‘Astrid in wonderland’ als voorbeeld. Dit programma vind ik geweldig, omdat het net niet gaat over de grote wereldproblemen. Het is een programma waarnaar je met een leeg hoofd kan kijken. En geef toch toe, af en toe hebben wij dat toch nodig, een droog, inhoudloos programma?
Met citaat antwoorden