Enkele post bekijken
  #3  
Oud 1st December 2011, 12:44
Noël Van Thielen Noël Van Thielen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Heide 48, 2235 Westmeerbeek
Posts: 120
Ik hoorde daarnet op de radio dat de meeste armoede vooral te vinden is in de provincie Vlaams-Brabant. Dit wordt vooral vastgesteld rond de stad Brussel. Er werd gezegd dat extra sociale woningen een oplossing zou bieden voor de armoede.

Ik kan Wim Caers wel volgen, want het is immers zo dat wanneer je in die negatieve cirkel van armoede terecht komt, je er moeilijk kan uitkomen. Ik vind dat we nog meer moeten stilstaan bij dit probleem. De kinderen die geboren worden in een arm gezin krijgen niet de kansen die wij allen hebben gekregen. Dit is niet goed voor onze maatschappij omdat er talent verloren gaat. Zelf denk ik dat enkel de sociale woningen geen oplossing zullen bieden. Misschien dat we breder moeten kijken en een deel van de oplossing moeten zoeken in betere opleidingen en zeker in de motivatie ervan.
Verder zijn er ook gewoon mensen die enkel maar leven om te profiteren en leven van het OCMW bijvoorbeeld. Het zijn nu net die mensen die ook onze maatschappij schade berokkenen. Hier moet dus ook iets aan gedaan worden. Ook de armen moeten bereid zijn om zich te verbeteren!
Met citaat antwoorden