1st December 2011, 00:07
|
Registered User
|
|
|
|
Ik volg het vak economie en heb hierover nog een artikel moeten lezen. Di Rupo heeft al verschillende 'ideeën' waarop hij belastingen zou willen invoeren. Hij zou hogere belastingen willen invoeren op bedrijfswagens, op de meerwaarde van aandelen, op aanvullende pensioenen, een hogere sociale bijdrage voor zelfstandigen,... Bij bepaalde 'punten' ben ik wel akkoord zoals een hogere belasting op bedrijfswagen maar ik ben niet akkoord dat de zelfstandigen een hogere sociale bijdrage moeten leveren. Of deze hogere belastingen zullen doorgevoerd worden weet ik niet maar men moet wel ergens geld vandaan halen. Ik ben wel blij dat men de politie en brandweer erbuiten laat. Zij moeten voor de veiligheid van de mensen zorgen, maar ook soms hun eigen leven in gevaar brengen voor andere mensen. Het feit dat men wil besparen op de gezondheidszorg vind ik persoonlijk niet juist. Wij betalen toch een goede bijdrage aan het ziekenfonds maar dan wordt er wel verwacht om daar directe en goede 'service' voor in de plaats te krijgen. Zeker naar oudere mensen toe, de winter is in aantocht en zij worden sneller ziek. Zij hebben direct verzorging nodig, ook kinderen en volwassenen.
|