Enkele post bekijken
Oud 30th November 2011, 20:16
stef.colebunders stef.colebunders is offline
Registered User

De staatsbon is een enorm succes. Twee dagen voor de afsluiting is al voor die miljard euro ingetekend. Wanneer ik de mogelijkheid had zou ik een deel van mijn spaarcentjes er durven insteken. Wanneer je nu intekent, hebben de staatsbons met een looptijd van 3 jaar een brutorente van 3,5 procent in petto, voor een looptijd van 5 jaar is dat 4 procent en voor een looptijd van 8jaar is dat 4,2 procent.

Wanneer je je geld vastzet op een termijnrekening of investeert in kasbons met dezelfde looptijd kan je onmogelijk zulke rentes uit je spaarcenten halen. Bovendien is het een belegging zonder risico. We moeten hier natuurlijk wel een duidelijke kantekening bij maken dat in de huidige financiële crisis we nooit echt van een belegging zonder risico kunnen spreken. Ondanks dit laatste argument zou ik mijn geld durven investeren in de staatsbon. Bovendien heb ik momenteel meer vertrouwen in de overheid als in de banken. Volgens mij is het risico bij het investeren in de bank als bij de overheid bijna even groot. Wie zegt dat je je rente bij eender welke bank krijgt uitbetaald?
Met citaat antwoorden