30th November 2011, 16:59
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 133
|
|
Ik denk dat veel ook te maken heeft met de leeftijd van de kinderen: jonge kinderen kunnen het onderscheid realiteit en virtualiteit nog niet zo goed onderscheiden als een tiener en een tiener nog niet zo goed als een volwassene. Bij gaming denk ik toch ook aan de voordelen die het met zich kan meebrengen. ‘Het spelen van videogames, als ze juist zijn uitgekozen, bevordert de talenkennis, het probleemoplossend denken en de wereldoriëntatie van leerlingen.’ De game Civilization is bijvoorbeeld erg geschikt om tijdens de lessen politieke geschiedenis te behandelen. Medal of Honor kan helpen om jongeren D-day in Normandië beter te doen begrijpen. ‘Games leveren een zeer intelligente leeromgeving en je kunt er tal van dingen tegelijk mee leren’, zo luidt een van de conclusies van het Vlaams Instituut voor Wetenschappelijk en Technologisch Aspectenonderzoek. Zoals bij zoveel zaken geldt ook hier volgens mij de regel 'overdaad schaadt'.
|