Enkele post bekijken
Oud 29th November 2011, 18:52
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User

Ik begrijp de punten die je aangeeft Nic. Ik snap ook dat het democratisch correct is om deze regering te vormen. Ze heeft namelijk een meerderheid als je het over heel België bekijkt (wel geen Vlaamse meerderheid). Maar bij de verkiezingen haalt N-VA 1/3 van de Vlaamse stemmen. Ze hebben hard onderhandeld en ze zijn met tijden te koppig geweest, dat valt niet te ontkennen. Je kan wel niet zeggen dat ze niet geprobeerd hebben. Na een tijd was het echter alles afschieten wat de ander voorstelde en dit door alle partijen (nota Di Rupo, nota De Wever, nota Vande Lanotte).

Het is denk ik gewoon mijn gevoel en dat is voor interpretatie vatbaar. Ik voel deze regering echter aan als een soort van coup van de traditionele partijen en dat voelt niet correct. Ze wringen zich in allerlei bochten om toch maar geen toegevingen te moeten doen aan een vernieuwende partij. Laat ons toch zeggen dat een tripartite vormen niet evident is. 1/3 van de Vlamingen wordt hier aan de kant geschoven op een manier die mij nog altijd niet fair lijkt. Alles wat over de N-VA kan worden gezegd, kan ook over de PS worden gezegd. De PS had ook meer toegevingen kunnen doen, maar dat deden ze niet en er is geen haan die daar naar kraait. Het is altijd de N-VA die wordt beschuldigd van koppigheid en oppositiegedrag, terwijl de PS buiten schot blijft.

Het feit is nu dat er een regering is en dat is goed. Als die regering nu goed werk levert en ons door moeilijke economische tijden haalt (zonder 10 keer te vallen zoals die van meneer Martens destijds) dan kan ik daar enkel maar tevreden over zijn.
Met citaat antwoorden