27th November 2011, 21:14
|
Registered User
|
|
|
|
Homoseksualiteit is natuurlijk
Ten eerste geef ik iedereen die al gereageerd heeft gelijk. Het is op zich een goede beslissing van Cameron om geen hulp meer te bieden, toch is het natuurlijk een zeer jammere zaak voor de burgers van Zimbabwe. Zulke dingen zullen we altijd wel zien. Een extreme leider zorgt voor opschudding en maakt dat zijn volk er onder lijdt. Dat is jammer genoeg iets van elke tijd en zal niet verdwijnen.
Tevens vind ik de uitspraken van Mugabe enorm pijnlijk. Ikzelf ben bi en ik kan me dus perfect in de schoenen stellen van homoseksuelen. Moest ik in zulk een situatie zitten, ik zou vluchten. Natuurlijk kan ik nog doen alsof ik gewoon hetero ben, maar een homoseksuele man of een lesbische vrouw kunnen hun gevoelens niet verstoppen. Ook is Mugabe's uitspraak dat homoseksualiteit tegen de natuur is flauwe kul. Er zijn al 'gevallen' gevonden van homoseksualiteit in de dierenwereld, zoals bijvoorbeeld bij pinguïns. Welk soort pinguïns weet ik niet juist. Als dat al geen bewijs is dat homoseksualiteit niet enkel menselijk, maar zeker ook natuurlijk is, dan weet ik het niet meer.
Tenslotte doet het mij zeer veel pijn om te weten dat het taboe rond homoseksualiteit nog zo fervent bestaat. Niet alleen in autoritaire landen, maar ook in landen zoals ons Belgenlandje. Hoeveel vooroordelen bestaan er nog in onze maatschappij? Hoeveel homofoben lopen er niet rond? Het blijft me verbazen dat mensen zo enorm vies doen tegenover holebi's, ondanks alle campagnes. Hopelijk verandert dit binnen pakweg 20 jaar en kunnen holebi's zich zonder schroom outen en zijn wie ze zijn.
|