Enkele post bekijken
Oud 27th November 2011, 20:57
Lynn.Van.Hoof Lynn.Van.Hoof is offline
Registered User

'De jeugd van tegenwoordig'

Ten eerste geef ik Jesse gelijk. Het is goed dat leerlingen mondiger zijn geworden. Leerkrachten kunnen soms echt vervelend doen en dan vind ik wel dat een leerling van zich mag afbijten. Je zo maar laten doen is nooit goed.
Toch lijkt het me allemaal een beetje overdreven. Als mensen een artikel als dit gaan lezen grijpen ze al snel naar woorden als 'De jeugd van tegenwoordig is steeds crimineler en dommer aan het worden.' of 'In mijne tijd gebeurden zo'n dingen niet.' Toch werden er vroeger ook al stoten uitgehaald met leerkrachten, dat is niets nieuws. Natuurlijk gaan vergiftiging, geweld en gepest erover, maar een poets bakken moet kunnen. Natuurlijk moeten de leerlingen er voor gestraft worden, zij moeten hun plaats kennen. Tenslotte is de leerkracht nog altijd de volwassene en moeten de leerlingen leren zich deftig te gedragen in de maatschappij.
Ook is dat voor ons inderdaad goed nieuws, wij als studenten horen nog bij die generatie. Dat wij mondiger zijn zal er voor zorgen dat wij later in onze job ook mondiger zullen zijn en ons niet zullen laten doen door leerlingen. We zullen dus niet over ons laten heenlopen.
Toch hoop ik dat het geweld en het gepest minder zal worden. Ik heb al veel artikels gelezen over leerkrachten die echt gepest worden door leerlingen, maar daar wordt geen aandacht aan besteed. De campagnes tegen pesten gaan immers enkel over kinderen en jongeren die elkaar pesten, nooit over kinderen en jongeren die leerkrachten pesten. Daar moet verandering in komen vind ik.
Met citaat antwoorden