Enkele post bekijken
Oud 25th November 2011, 23:22
Ilja.Bogaerts Ilja.Bogaerts is offline
Registered User

Ik vind het ook zeer goed dat er zoiets is ontdekt. Door zo een ontdekkingen komt men steeds meer te weten over bacteriën die ons ziek maken.

Zoals al vermeld is er al veel commotie geweest rond de weerstand van bacteriën en dat ze steeds resistenter worden. Daan zegt dat we door deze ontdekking betere antibiotica gaan kunnen maken, zodat bacteriën zich minder snel kunnen aanpassen. Ik denk daarentegen dat deze ontdekking daar niet veel verandering in zal kunnen brengen. We weten al langer dat bacteriën zich snel kunnen aanpassen en hebben hier dan ook al langer proberen op in te spelen. Spijtig genoeg zonder succes.

We weten nu wel hoe het komt dat bacteriën zich kunnen aanpassen en het artikel vermeldt dit ook. Dit komt namelijk doordat ze voorkennis van zaken hebben.

Ik verkies ook liever het natuurlijke immuunsysteem, maar als antibiotica je leven kan redden, slaag ik het zeker niet af. Daarom is het nodig dat we bacteriën beter leren kennen en is deze ontdekking zeker nuttig. Alleen gaat deze ontdekking er niet voor zorgen dat we ineens antibiotica gaan kunnen maken waartegen bacteriën niet resistent zijn.
Met citaat antwoorden