Enkele post bekijken
Oud 24th November 2011, 21:29
Hannah.Oris Hannah.Oris is offline
Registered User

Zuid-Korea experimenteert met robotcipiers

Zuid-Korea experimenteert met robotachtige cipiers

Zuid-Korea heeft een manier gevonden om het werk van de cipiers te verlichten: 'robotcipiers'. Onderzoekers maakten vandaag bekend dat ze binnenkort een proefproject opstarten in een gevangenis in de zuidoostelijke plaats Pohang.

De drie, die in maart aan de slag gaan, zijn 1,5 meter hoog en rijden op vier wieltjes. Ze hebben sensoren die volgens de makers abnormale zaken zoals geweldpleging waarnemen en vervolgens kunnen doorgeven aan menselijke collega's. Die kunnen via de robot met een gedetineerde praten.

De mechanische cipiers zijn ontwikkeld door onderzoekers van de Kyonggi Universiteit. Het project kost 660.000 euro.

http://www.demorgen.be/dm/nl/5401/M...e-cipiers.dhtml

__________________________________________________ ______________

Dit kan volgens mij echt niet effectief werken. Ze kunnen zogezegd geweldpleging waarnemen maar dit betekent dus niet oplossen. Het feit dat de echte agenten enkel via de robot met de gedetineerden kunnen praten is echt niet voldoende. De robots zelf bieden geen bescherming of kunnen ook niet tussenbeide komen. Het zou volgens mij beter zijn als de robot de agenten kan waarschuwen waardoor deze meteen actie kunnen ondernemen en de problemen die zich voordoen zelf kunnen oplossen. Of ik zoveel geld in een niet goed doordacht plan zou stoppen? Absoluut niet.
Met citaat antwoorden