Enkele post bekijken
Oud 24th November 2011, 20:12
Mortelmans Bart Mortelmans Bart is offline
Registered User

Koning vraagt Di Rupo om opdracht voort te zetten

Ik ga volledig akkoord met het feit dat het inderdaad geen optie is om 'weg te vluchten', zoals Di Rupo eigenlijk doet. Het is inderdaad niet gemakkelijk meer, maar er moet eens dringend samengewerkt worden. In de week heb ik gekeken naar Reyers Laat en daarin vertelde Johan Vande Lanotte dat het nu grotendeels ook gaat over een vertrouwenscrisis. Daar ga ik eigenlijk volledig mee akkoord! Als iedere partij voor zijn eigen hagje gaat participeren en niet in functie van het zoeken naar een 'haalbare' oplossing - dan kan het niet anders dat het vertrouwenspeil daalt. Waarom zou de ene partij nu gaan toegeven voor de andere? Onder een haalbare overeenkomst wil ik dus wel duidelijk benadrukken dat het een oplossing zal zijn die niet voor iedereen even goed zal zijn. Water bij de wijn doen is hier een gepast spreekwoord!
Het vertrouwen is geschonden en dat is moeilijk herop te bouwen. Maar ik vind dat er te weinig toekomstgericht wordt gedacht. Tijd om hier verandering in te brengen! Als iedereen nu eens bereid is en met eenzelfde doelstelling aan tafel komt te zitten - en daarmee bedoel ik over iets akkoord geraken dat een positief effect heeft op de toekomst van ons land - dan zal het allemaal veel sneller vooruitgaan volgens mij. Jammer genoeg is dit misschien wat te simplistisch. Of wordt het eerlijk gezegd misschien eens dringend tijd dat de mentaliteit van politici veranderd?
Met citaat antwoorden