Enkele post bekijken
  #1  
Oud 24th November 2011, 12:14
Indy.Van.Noten Indy.Van.Noten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 35
Zelfs Schuldagentschap verrast over rente van nu al 5,5%

Zelfs Schuldagentschap verrast over rente van nu al 5,5%

Het Agentschap van de Schuld staat zelf te kijken van de sterk stijgende Belgische langetermijnrente. Dat zegt Jean Deboutte, directeur bij het agentschap, woensdagmiddag. België ziet zijn rente veel forser omhoogschieten dan andere eurolanden. Naast de eurocrisis lijkt de slabakkende regeringsvorming nu ook echt mee te spelen, bevestigt Deboutte.
De Belgische rente is bezig aan een steile klim en schommelt kort voor 16 uur rond 5,5 procent. "We kunnen beleggers de ongerustheid moeilijk kwalijk nemen", zegt Deboutte. "De situatie in de eurozone is onhoudbaar."

Echte test in januari
Voor België blijven de gevolgen voorlopig evenwel al bij al beperkt. Ons land heeft dit jaar al heel wat geld opgehaald en is bijna aan het einde van de uitgifte gekomen. De echte test volgt volgens Deboutte pas in januari. Maandag staat nog een veiling van Belgisch staatspapier op de agenda. "Dat kan een kleine veiling worden", zegt Deboutte. Het is hem ook opgevallen dat er plots veel belangstelling is voor staatsbons. "Er ligt daar nog veel kapitaal te wachten", klinkt het. (belga/kh)

23/11/11 17u51
bron: www.hln.be

Eigen mening:
Ik vind dit zeker nieuws! Als de rente zo hoog blijft gaat iedereen in heel België het voelen. De staat gaat veel meer geld moeten uitgeven aan hun leningen waardoor ze minder geld aan het bestuur kunnen uitgeven. Dit kan ook veroorzaken dat wij, als gewone mensen, NOG hogere belastingen moeten gaan betalen. Schandalig vind ik dat!
Ik hoop écht dat de politieken van België nu eindelijk echt doorhebben dat de tijd dringt en dat er zeer snel een hervorming volgt, want volgens mij ligt onze politieke instabiliteit grondig aan de basis van deze snelle stijging in rente.
Met citaat antwoorden