24th November 2011, 11:06
|
Registered User
|
|
|
|
Ik sta eerder sceptische mening tegenover het nieuwe programma. Ik vind het eerder angstig dat mensen mijn huis kunnen bekijken, sterker nog wanneer ik over het straat loop kan het zijn dat het programma mij voor weken/maanden op deze site laat zien. Vele mensen zullen mijn visie op dit programma vreemd vinden want zonder dat wij het beseffen worden wij vaak ook gevolgd door camera's. Het verschil ligt het mij in het openbaar maken van deze beelden. Ik vind dit in sommige situaties een inbreuk op mijn privacy. Ik denk dat wij vaak te weinig stilstaan bij de negatieve gevolgen van dit programma. Iedereen kan bekijken wat er voor je deur hangt en bij mijn heus kunnen ze de decoratie die binnen aan het raam staat bekijken. Niet moeilijk dat dieven deze toepassing dus gaan misbruiken.
Ik besef echter ook dat er enkele voordelen zijn aan Google Streetview. Het is inderdaad handig dat je kan opzoeken hoe de straat er uit ziet waar je moet zijn en je kunt inderdaad leuk afbeeldingen in lessen laten zien van de Grote markten ... Het is net iets leuker en een groter geheel dan een foto.
Je kan dus besluiten dat ik een dubbel gevoel heb bij deze nieuwe toepassing van Google. Het is interessant maar kan ook misbruikt worden en onze grens van privacy zullen we nog een keertje moeten uitbreiden.
|