Enkele post bekijken
Oud 24th November 2011, 11:02
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User

De nieuwe toepassing van Google vind ik een heel goed idee. Je kan het gebruiken tijdens je lessen en je kan al eens kijken hoe een bepaalde plaats eruit ziet. Zoals Evelien hieronder reeds gezegd heeft, beschikt bijna iedereen de dag van vandaag over een GPS. Met de meeste GPS-systemen kan je echter niet in 3D gaan kijken hoe de omgeving eruit ziet. Ik vind het systeem ook handig wanneer je een huis wil kopen. Vanuit je luie zetel kan je de omgeving van het huis al zien. Op die manier hoef je geen onnodige verplaatsingen te maken om die woning te gaan bezichtigen.
Sommige mensen vinden de nieuwe toepassing een schending van de privacy. Ik begrijp hun standpunt, maar zolang je niet kan binnen kijken in de huizen vind ik het geen probleem. Als je ergens voorbij fietst kan je toch ook de nummerplaten en de huizen zien? Men moet wel de mening van de mensen respecteren. Er is al veel kritiek gekomen op deze site omdat sommigen niet willen dat hun huis, auto… zichtbaar is op Google Street View. In dat geval moet men deze onherkenbaar maken. Dat het systeem dieven uitnodigt om te stelen, kan natuurlijk een nadeel zijn. Er werd wel vermeld dat de beelden twee ŕ drie jaar oud zijn. Als er dan toch een persoon met slechte bedoelingen in een huis wil inbreken, kan deze (zoals Niels al vermeld had) voor onaangename verassingen komen te staan.
Met citaat antwoorden