Enkele post bekijken
Oud 24th November 2011, 10:43
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Grappig overlijdensbericht wordt internethit

Mijn eerste reactie was onmiddellijk dat dit absoluut geen relevant bericht is, maar toch kan ik er enige waarde uithalen. Op het overlijdensbericht staat eigenlijk wat de vrouw in kwestie haar laatste gedachten / woorden waren toen ze nog in leven was. Dit is een heel andere aanpak dan de klassieke en voorbestemde overlijdensberichten. Ik vind dit dan ook veel persoonlijker, wat tegenwoordig toch belangrijk is voor onze geïndividualiseerde samenleving.
Ik denk zelfs dat dit principe veel verder gaat gaan dan een internethit. Ik denk dat dit een breekpunt is dat al lang zat aan te komen. Deze vrouw, Mariëtte Lumbeeck, is de eerste vrouw die zoiets op haar overlijdensbericht heeft durven plaatsen. Velen hebben dat vaak gedacht, net zoals de inhoud van een kerkviering, maar nooit eigelijk gedaan. Daar komt volgens mijn nu verandering in! Begrafenissen gaan alsmaar persoonlijker worden, en dat vind ik ook een stap in de goede richting! Op die manier wordt het minder snel aanzien als een 'verplichting', want nu ga je misschien iets meer in op de persoonlijkheid van de overledene. We wachten af en wachten op meer ...
Met citaat antwoorden