Enkele post bekijken
Oud 23rd November 2011, 23:46
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User

Ik geef u daar volledig gelijk in. Maar u maakt, volgens mij, mee een van de fouten, die onze politici ook maken. Net dat vind ik een probleem: onze politici moeten ophouden met het kijken naar volgende verkiezingen. Iedereen voelt inderdaad die hete adem van N-VA in de nek. De politici moeten ophouden met te kijken naar "Wat heeft mijn partij in deze begroting binnengehaald?". De begroting mag niet de speeltuin van de politieke partijen worden, zeker niet in deze tijden. De partijen moeten kijken naar "Hoe komen wij hier als land, als burgers beter uit?". Ik denk dat dat de hamvraag is. Waar wordt iedereen beter van? Hoe halen we ons land uit de crisis en tillen we dit over Griekse scenario's? Zolang onze politici het niet afleren om ,al bij het opstellen van akkoorden, naar de volgende verkiezingen te kijken, zal er niets in beweging komen. Als beleidsmensen moet je ook onpopulaire maatregelen durven nemen, als het resultaat achteraf positief is. Als je na het uitvoeren van die akkoorden kan zeggen "Dat is ons resultaat en ons werk", moet je de N-VA niet vrezen.
Met citaat antwoorden