Enkele post bekijken
Oud 23rd November 2011, 19:17
Emily Warpy Emily Warpy is offline
Registered User

Grappig overlijdensbericht wordt internethit

Grappig overlijdensbericht wordt internethit
woensdag 23 november 2011

Het overlijdensbericht van Mariëtte Lumbeeck (89) is goed op weg om een internethit te worden. De vrouw overleed vorige maand in het Antwerpse Kessel, maar haar overlijdensbericht wordt nu veelvuldig gedeeld op sociale netwerksites.
Dit laat Mariëtte postuum weten aan de wereld in haar overlijdensbericht: 'Zoals ze zelf wou, zal er géén koffietafel zijn, noch rouwprentjes. Diegenen die koffie wensten, hebben volgens Mariëtte tijd genoeg gehad om die samen met haar te drinken.'

'Moeder wilde het absoluut zo', zegt dochter Désirée. 'Er kwam minder volk bij haar over de vloer dan ze eigenlijk wilde. De mensen die niets meer van zich lieten horen, wilde ze dus ook niet op haar begrafenis. Ze zag ook wel de dubbele bodem in het bericht, ze zag er de humor van in. Mijn moeder was helemaal niet bitter, ze zei gewoon waar het op stond. Ze was trouwens een vrolijke vrouw die graag lachte.'

Désirée wist al in 2004 dat haar moeder haar uitvaart zo geregeld wilde zien. 'Ze had in de krant een gelijkaardig bericht gezien. Dat had ze bijgehouden en op gezette tijdstippen herinnerde ze ons eraan dat haar overlijdensbericht er zo moest uitzien. Zo en niet anders.'

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...kelid=GIS3IM4VD

Mijn mening:
Ik vind dit echt geweldig. Eigenlijk schrijft zij wat vele mensen denken. Ik ben het ook helemaal eens met haar. Ik vind het van de familieleden ook knap dat ze dit op het overlijdingsbericht durfden zetten. Ik vind het ook heel respectloos voor de familie en de overledene zelf dat er mensen zijn die naar de begrafenis gaan om een rouwbetuiging af te geven. En dat deze mensen dan tijdens de begrafenis vertrekken. Maar dat men zo toch gezien heeft. Hopelijk is dit ook een les voor mensen die alleen maar voor de koffie naar een begrafenis gaan!
Met citaat antwoorden