Enkele post bekijken
Oud 23rd November 2011, 17:50
jorina jorina is offline
Registered User

Ik ben het volledig eens met Marloe. Als je arm bent, dan heb je maar pech, dan kan je niet gaan studeren, en ga je dus later ook niet zo veel verdienen en blijf je arm. Is dat de boodschap die ze in België willen rondsturen? Onderwijs is nu al duur genoeg. Je betaalt zo veel en uiteindelijk zijn er lessen waarbij je stoelen uit een ander lokaal moet gaan halen, je jezelf nog in de klas moet proppen en dan heb je nog geen bank om op te schrijven. Dat ze zo'n zaken eerst maar eens aanpakken. Ik begrijp dat ze hier ook geld voor nodig hebben om dat allemaal te regelen, maar inneens het studiegeld met honderden euro's gaan verhogen? Zo gaan er wel minder studenten zijn ja, maar zo neem je ook van velen hun toekomst af. Zelf weet ik goed genoeg dat ik na die verhoging nog wel zou kunnen studeren, maar wat als dat niet zo was? Ik kan me geen leven inbeelden waarbij ik niet ga studeren en direct moet gaan werken, waarschijnlijk dan nog een job die je niet graag doet. Na die verhoging zullen er velen zijn die een studiebeurs nodig hebben of meerdere weekendjobs moeten gaan aannemen om zo het studiegeld te betalen. Weg vrije tijd dan!
Met citaat antwoorden