Enkele post bekijken
Oud 23rd November 2011, 16:08
Niels Olieslagers Niels Olieslagers is offline
Niels Olieslagers

Ik heb Google Street View daarnet eens even opgestart en ik vind het wel een leuke toepassing. Ik kan echter wel goed begrijpen waarom een heleboel mensen tegen deze nieuwe dienst van Google zijn.
Uiteindelijk zijn de beelden die je op Google Street View te zien krijgt gelijk aan het uitzicht dat je zou krijgen wanneer je door die specifieke straat fietst. Street View toont namelijk beelden die ELKE auto/fietser/voetganger te zien zal krijgen wanneer hij door die bepaalde straat rijdt. Je kan trouwens alles wat in Google Street View getoond wordt al langer terugvinden via Google Earth. Sterker nog, met Google Earth neem je alles vanuit de lucht waar… Hierdoor krijg je dus zaken te zien die je vanop straat, en dus ook vanop Google Street View, niet te zien krijgt. Maar langs de andere kant kan een persoon met slechte bedoelingen weldegelijk zien dat je twee dure auto’s en geen enkele vorm van omheining voor je deur hebt staan. Positief, en uiteraard volledig terecht, is wel dat nummerplaten en gezichten onherkenbaar zijn gemaakt. Wat ook niet onbelangrijk is, is dat de meeste beelden op Street View reeds enkele jaren oud zijn. Hierdoor kan een dief wel eens voor een "onaangename" verrassing komen te staan.
Met citaat antwoorden