Enkele post bekijken
  #2  
Oud 23rd November 2011, 14:03
sarah.schrauwen sarah.schrauwen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Brecht
Posts: 109
Diabetes kan voor het menselijk lichaam heel wat gevolgen hebben. De persoon in kwestie kan onder andere last krijgen van zijn ogen (wazig zicht, branderig gevoel) en er kan ook sprake zijn van een groter gevoel van vermoeidheid. Ik ben ervan overtuigd dat bij gebruik van de juiste medicatie, deze symptomen grotendeels teruggedrongen kunnen worden. Het hangt natuurlijk ook af welk 'type' van diabetes je hebt.
Ik vind het abnormaal dat mensen met diabetes sowieso uit de boot vallen. Naar mijn mening kunnen we in dit geval spreken van discriminatie. Een persoon uitsluiten op basis van één bepaald kenmerk kan en mag niet zomaar gebeuren, zeker niet in het geval van diabetes. Zoals ik al aanhaalde, zijn er verschillende types van diabetes en als een persoon slechts een lichte vorm hiervan heeft en ook de juiste medicatie gebruikt, dan zal deze ziekte geen invloed hebben op de werkprestaties. Mensen met diabetes zijn niet anders dan mensen zonder deze ziekte, ze moeten alleen de gepaste medicatie gebruiken om de gekende symptomen terug te dringen.
Deze vrouw stapte met haar zaak naar de rechtbank en ik geef haar groot geljik. Zij is in staat om even goede prestaties te leveren op de werkvloer als haar collega's zonder diabetes. Haar uitsluiting of ontslag is gebaseerd op slechte en ongegronde redenen, dus ik ben blij dat zij terug in aanmerking komt voor havenarbeid, net zoals andere diabetici.
Met citaat antwoorden