Enkele post bekijken
  #7  
Oud 22nd November 2011, 22:15
Lore.Vanmarcke Lore.Vanmarcke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: St.-Antonius Zoersel
Posts: 89
Als eerste vraag ik mij af of die hervorming direct moest worden ingevoerd. Waarom moeten deze opleidingen ineens met een jaar verlengd worden terwijl studenten aan hun opleiding bezig zijn. Toen ze zich inschreven wisten ze zeker nog niet dat deze opleiding bijvoorbeeld twee jaar i.p.v. één jaar zou duren. Ik vind dat helemaal absurd dat er zoiets in het midden van een schooljaar kan worden ingevoerd. Als ik studente van die opleiding zou zijn, zou ik zeker ook gaan klagen zijn omdat ik toch rekening hou met de duurtijd van een opleiding. Stel dat er nu bij de Leerkrachtenopleiding een extra jaar zou bijkomen, dan zou ik toch overwegen om het nog te doen. Maar dan nog had ik waarschijnlijk voor deze opleiding gekozen. Inmiddels is het wel in orde dat de hervorming pas vanaf volgend jaar zou ingaan. Nu weten studenten die volgend jaar een bachelor opleiding willen volgen tenminste dat ze twee jaar zullen moeten studeren i.p.v. één jaar.

Ik denk wel dat er positieve kanten aan zijn verbonden. Door dit extra jaar kunnen studenten meer ervaring opdoen, meerdere oplossingen zoeken, betere hulpmiddelen toepassen, enz.

Ik vind het ook terecht dat diegene die niet slagen ook in het systeem vallen van het extra jaar. Tenslotte kunnen ze de hervorming niet blijven en blijven uitstellen.
Met citaat antwoorden