Enkele post bekijken
  #6  
Oud 22nd November 2011, 19:08
Veronique.Peeters's Avatar
Veronique.Peeters Veronique.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Booischot
Posts: 98
Persoonlijk bekijk ik deze hervorming op twee manieren. Enerzijds vraag ik mij, net als andere mensen die gereageerd hebben op dit artikel, af of die hervormingen wel nodig zijn. Natuurlijk zullen er genoeg discussies aan vooraf gegaan zijn en tussen de rectoren onderling en zal dit wel grondig besproken zijn. Maar dan stel ik mij de vraag of de leerlingen die afgestudeerd zijn in de ‘oude opleiding’ (diegene die niet uitgebreid is) dan minder goed opgeleid zijn ten opzichte van leerlingen die een jaar langer gestudeerd hebben. Anderzijds denk ik ook wel dat de hervorming dan veel voordelen zal bieden: een betere kwaliteit van de afgestudeerde leerlingen, er kan dieper op bepaalde zaken ingegaan worden en de leerlingen zullen ook meer achtergrondinformatie kunnen verwerven.

Waar dit artikel echt over gaat: dat deze hervorming nog een jaartje uitgesteld wordt, vind ik heel goed. Ik vind het niet kunnen dat de leerlingen die deze opleiding beginnen te volgen er vanuit gaan dat ze één jaar moeten studeren en wanneer ze dan bezig zijn met de opleiding blijkt dat ze twee jaar zullen moeten studeren. Ze wisten bij de inschrijving van niets, dan vind ik ook niet dat er zomaar terwijl ze aan de opleiding bezig zijn een hervorming mogen invoeren. Nu weten studenten die volgend jaar een bachelor opleiding willen volgen tenminste dat ze twee jaar zullen moeten studeren.
Met citaat antwoorden