22nd November 2011, 18:27
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Laure.Mylemans
Dit moet zeker gebeuren.
Mijn vader heeft een gluten-intolerantie en we moeten altijd kijken wat er inzit en of er geen gluten inzitten. Bij sommige producten staat er bij: kan gluten bevatten, maar bij de meeste niet. Vaak laat dit ons dan in onwetendheid en weten we dus niet of hij het mag eten of niet. Als alle allergenen op het product zijn denk ik dat het voor veel mensen makkelijker zou zijn. Vooral in deze tijden, want er zijn steeds meer mensen allergisch voor verschillende dingen.
|
Ik deel de mening van Laure Mylemans. Ik heb mijn eindwerk gemaakt over coeliakie, ook wel beter gekend als glutenintolerantie. We bespraken dus ook uitgebreid de etikettering van de voedingsmiddelen. Wat bleek uit ons (klein) onderzoek. Vele voedingsmiddelen vermelden inderdaad wel de allergenen, maar deze waren vaak zo klein geschreven dat mensen al speciaal moesten gaan zoeken naar de vermelding. Ik hoop dus dat in de wetgeving ook iets gezegd gaat worden over de grootte van het lettertype.
Verder denk ik dat het geen kwaad kan dat andere voedingsmiddelen uitdrukkelijker op de etiketten vermeld worden. Het maakt het inkopen van voeding voor een consument enkel makkelijker!
|