Enkele post bekijken
  #6  
Oud 22nd November 2011, 17:48
AVO AVO is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 122
Zelf ben ik al jaren een trouwe kijker van het programma Spuiten&Slikken. Het wordt elke zondagavond uitgezonden rond kwart na 10 op BNN.

De conservatieve houding van BDW in zijn opiniestuk getuigt van onwetendheid over het programma. Ik zie bijvoorbeeld niet in waarom hij PowNed vergelijkt met Spuiten&Slikken. Anders dan S&S is PowNed een zender waar een bende riooljournalisten iedereen te kakken zet op een onbeschofte en journalist- onwaardige manier. Soms grappig, maar de zender heeft langs geen kanten een educatieve waarde.

Spuiten & Slikken heeft wel een educatieve waarde. De voordelen en nadelen van allerlei drugs worden zorgvuldig opgesomd, taboeloos. Als er bepaalde drugs getest worden die niet schadelijker zijn dan alcohol of pillen bij de apotheker, dan wordt dat ook gewoon vermeld( om de maatschappelijke hypocrisie tegen te gaan).

Jongeren worden geïnformeerd over seks op een niet-saaie-schoolse manier maar bijvoorbeeld door het uitnodigen van Bekende Nederlanders die vrijwillig uit het bed praten.

Seks en drugs in de taboesfeer houden heeft zowel vroeger als nu vele nefaste gevolgen gehad. Ik denk dan aan het schuldig verzuim rond pedofilie in de kerk of de repressieve aanpak bij drugsgebruikers waardoor de juiste hulpverlening uitblijft.

Een soortgelijk programma zoals Spuiten&Slikken geeft de jongeren een eigentijds, no-nonsense en gekaderd platform waar ideeën uitgewisseld kunnen worden.

Verder ben ik het volledig eens met de post van Joren.Paulussen
__________________
Everybody is a genius.
But if you judge a fish by its ability to climb a tree,
it will live its whole life believing that it is stupid.
A. Einstein
Met citaat antwoorden