Enkele post bekijken
  #10  
Oud 22nd November 2011, 16:17
Caroline_Van_Tendeloo Caroline_Van_Tendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 118
Ik schrik er erg van dat er zoveel leerkrachten op maandag of vrijdag voor één dag "ziek" zijn. Dat is mij eigenlijk nooit opgevallen. Persoonlijk zou ik mezelf nooit ziek melden terwijl ik dat niet ben, omdat je in mijn ogen je leerlingen dan wat in de steek laat. Dit is vooral niet fair tegenover je collega's, want zij moeten dan studie geven tijdens hun "vrij uurtje" omdat jij een dagje vrij wou. Uiteindelijk moet je die verloren tijd toch weer inhalen en hierdoor heb je dan misschien niet voldoende tijd gespendeerd aan die les waardoor niet alle leerlingen de leerstof onder de knie hebben.

Het invoeren van de verplichte doktersbriefjes (ook voor één dag) vind ik wat te ver gaan. Als je je écht niet goed voelt en de moed niet hebt om voor een drukke klas te gaan staan, kan je soms beter een dagje thuis blijven. Om dan al meteen naar de dokter te moeten gaan... Ik wacht persoonlijk altijd toch wat af om te kijken of het echt niet betert. Volgens mij is het beter om gewoon in het oog te houden of dit vaak voorvalt bij dezelfde leerkracht en er dan zelf je conclusie uit te trekken.
Met citaat antwoorden