Enkele post bekijken
Oud 30th September 2005, 15:28
Pieter Ysebaert's Avatar
Pieter Ysebaert Pieter Ysebaert is offline
Scouting, da's durven!

Stuur een bericht via MSN naar Pieter Ysebaert
Persoonlijk ben ik ook absolute voorstander van een zone 30 in de schoolomgeving. Maar een zone 30 is natuurlijk niet het enigste dat moet gebeuren.
Het is ontzettend hypocriet om een zone 30 in te richten in de nabijheid van een school, als er verder geen aandacht wordt gegeven aan de (verkeers)veiligheid door diezelfde school.

Neem ik even als voorbeeld een van onze plaatselijke lagere scholen. Daar is het gebruik van fluovestjes als het ware verplicht wanneer je te voet of met de fiets naar school komt. Vinden die kinderen dat erg? Nee hoor, want iedereen doet het daar. Na schooltijd fluogele rijen zien uitzwermen naar alle richtingen, het geeft mij een gevoel van 'Die zijn goed bezig!'.
En dat gevoel wordt alleen nog maar versterkt door de andere maatregelen die ze daar nemen, bijvoorbeeld inzake ontmoedigen van het autogebruik.

Natuurlijk is het lang niet overal zo en daar ligt, volgens mij, de kern van het probleem.
De zone 30 moet uitmaken van een groter geheel rond verkeersveiligheid. Als alleenstaande maatregel is het niet meer dan een tijdelijk doekje voor het bloeden...
Met citaat antwoorden