21st November 2011, 16:16
|
Registered User
|
|
|
|
Ik denk niet dat het een heel slecht idee is van de Deense regering om cannabis te legaliseren. Natuurlijk is het nog wel slim om wat meer onderzoek te doen naar de eventuele gevolgen van het legaliseren voordat ze het daadwerkelijk doorvoeren maar toch denk ik dat er wel iets in het plan zit. Door cannabis namelijk uit de legaliteit te halen heeft de regering veel meer controle over de cannabis die verkocht word. Als jongeren willen experimenteren met deze soft drug kunnen ze er hoogstwaarschijnlijk toch wel aankomen. Is het dan niet beter om - zoals in het artikel ook word aangehaald - jongeren dit via een ambtenaar aan te bieden dan via een handelaar op straat? Zo weet de overheid zeker dat er geen zeer sterke wiet word verkocht, wat voor de jongeren ook een voordeel is.
Door jongeren een shop in te krijgen kun je ze bovendien voorlichting geven over het gebruik en de gevolgen van cannabis.
Verder is het denk ik verstandig van de Deense regering om, wanneer ze dit plan inderdaad doorvoeren, niet het Nederlandse model te kopiëren maar om het legaal te maken om te importeren en te kweken. Op deze manier heeft de overheid veel meer toezicht op de markt en de handel.
|